lašai akims, akių priežiūra, sveikos akys

Įpročiai sveikoms akims

Akys – tai, kuo verta rūpintis nuolatos. Šiais išmaniųjų technologijų laikais jos patiria itin didelį krūvį: darbas kompiuteriu, telefono naudojimas, televizorius ir pan. Be to, didelį poveikį turi mūsų mityba ir kiti įpročiai. Taigi, kokie kasdieniai įpročiai gali padėti palaikyti tinkamą akių būklę.

 

Pilnavertis maistas

 

Subalansuota mityba – vienas iš svarbiausių aspektų rūpinantis geru regėjimu ir sveikomis akimis. Žinoma, prireikus gali padėti ir tam tikros papildomos priemonės, pavyzdžiui, lašai akims ar papildai, tačiau maitinantis pilnavertiškai jų prireikia pakankamai retai.

 

Gerai akių sveikatai labai reikalingi tokie vitaminai:

 

  • Beta karotinas yra antioksidantas, padedantis apsaugoti mūsų nuo laisvųjų radikalų. Be to, jis gali sulėtinti amžinės geltonosios dėmės degeneracijos vystymąsi, saugo nuo vištakumo. Beta karotino yra: lapiniuose kopūstuose, morkose ir saldžiose bulvėse.

 

  • Liuteinas taip pat yra antioksidantas ir gali apsaugoti nuo kataraktos. Svarbu paminėti, kad šis junginys padeda apsaugoti tinklainės centrinę dalį nuo intensyvių šviesos spindulių. Jo yra špinatuose, kukurūzuose, brokoliuose, lapiniuose ir briuselio kopūstuose, šparaguose, salotų lapuose, kiaušiniuose, geltonojoje paprikoje, manguose.

 

  • Cinkas padeda apsaugoti tinklainę ir sumažina amžinės geltonosios dėmės degeneracijos vystymąsi. Taip pat jis labai svarbus maistinių medžiagų įsisavinimui. Lašai akims padeda jas sudrėkinti ir grąžina gerą išvaizdą, o pasirūpinus, kad mityboje netrūktų žuvies, mėsos, tokios kaip jautiena ar kalakutiena ir riešutų – gali būti užtikrintos cinko atsargos.

 

  • Vitaminas E prisideda prie ląstelių stiprinimo ir apsaugo nuo uždegiminių procesų. Nustatyta, kad geriausiai jis veikia kartu su vitaminais A ir C.

 

Be jau išvardintų junginių, akių sveikatai labai svarbios ir omega-3 riebalų rūgštys. Jos pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis ir gebėjimu lėtinti senėjimo procesus. Taip pat, šios rūgštys reguliuoja cukraus kiekį kraujyje, gali pagerinti kraujotaką ir apsaugo ląsteles nuo mutacijos.

 

Pakankamas vandens kiekis

 

Sveikoms akims svarbi ne tik subalansuota mityba, bet ir pakankamas skysčių kiekis. Bene geriausias pasirinkimas – vanduo.  Jei geriate jo pakankamai, tačiau vis tiek jaučiate diskomfortą, gali padėti lašai akims.

 

Tinkami įpročiai gali padėti džiaugtis ne tik puikia bendra savijauta, bet ir gera akių sveikata.